Wednesday, May 20, 2009

jangan pernah berubah....

Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas tuk bertahan

Meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya

aduhai...antara kenangan dan kenyataan, ianya bergabung menjadi satu rasa: sepi!



terasa seperti dulu....terkenang kembali saat persahabatan dulu..biarpun ianya hanya seketika...ku kutip semua kenangan kita..hingga menjangkau usia lima tahun. perpisahan yang terjadi..buatkan aku lebih dewasa..dewasa mengenal erti sebuah ikatan...kau meninggalkan aku tanpa perasaan..hingga aku jatuhkan airmata....

jangan pernah kau cuba untuk berubah....aku tak relakan yang indah hilanglah sudah...kau tercipta penuh indah..penuh sempurna. hingga kini, sentiasa terdetik di jiwa ini, apa khabarmu? dimana?sudah tamatkah pengajianmu di sana...sudah pulang ke tanahair kah?

perpisahan yang terjadi..membuatkan aku takut untuk meneruskan sebuah kisah cinta baru dalam hidup aku. kisah cinta yang ikhlas dan penuh rela. kau mengajarkan aku erti setia..sehingga akhirnya,aku masih setia....ku ikhlas untuk bertahan.

aku takut untuk mulakan sesuatu yang baru. membina istana cinta yang baru..kerana aku hanya ingin seorang insan seperti dirimu. seorang insan yang boleh memimpin hidupku ke jalan yang Esa...aku inginkan seorang lelaki setegasmu...secekalmu....

kini, hari ni...di rembang malam...aku ingin nyatakan dengan tulusnya....aku ingin terus melangkah..dengan tekad baru. mencari cinta dan menyempurnakan cintaku...ku pasrah jalanku..ini suratan..aku dicuba..demi rahmatMU ku memohon....Ya Allah...redhai ketulusan hati..berikan aku ketabahan..Ya Allah..aku sanggup berkorban..demi rahmatMU...Ya Allah...

Ya Allah...temukanlah aku dengan kekasih-kekasihmu..temukan lah aku dengan pemegang panji-panjiMU....temukanlah aku dengan angkatan JihadMU..dengan seorang lelaki yang bangun disepertiga malam..memperhambakan diri dan menyerahkan cintanya padaMU...ku ikhlas untuk bertahan dalam mencari cintaMu dan kasihnya...

akan adakah insan sebaikmu......akan adakah?....aku dah temui seseorang yang sepertimu..tapi.....entahlah...makin lama..ianya makin jauh untuk digapai...sama sepertimu...makin menjauh..makin hilang dari pandangan....namun dekat dihati...

aku takkan terus membiarkan kenangan kita terus menyelubungi hati aku..kerana aku ingin bebas..ingin terus terbang dan menari...memeluknya menjadi bintang di syurga...mencoretkan warna-warna indah di kanvas tawaku....mencatitkan hanya rangkaian puisi-puisi indah di dada dairi...membilah detik-detik waktu menuju ijab dan kabul....jiwangkan????hehehehehe.....jari jemari ini menari dalam bait indah sebuah jiwa....ianya terus menari dengan gerak hati yang pasti....

aku ingin membisikan pada teman...aku bahagia.....jeritkan pada dada alam..ku temui jua cinta indah itu....aku tak mampu untuk menyatakan..mengungkapkan...hingga ke saat ini..perasaan aku masih tertinggal...adakah dia tahu..?..adakah dia memahami...?

No comments: