Tuesday, August 19, 2008

teguran membina

salam..penuh kerinduan..lamanya x luahkan cerita-cerita indah di sini,,,berkongsi luahan jiwa dan perasaan asing atau tidak asing...hakikat memang kadangkala menyakitkan dan menyesakkan dada. dihimpit jutaan kisah sadis manusia....kehidupan kini dibelenggu rasa yang amat panjang...keluhan bukan hanya mematikan akal fikiran..tapi membuntukan kewarasan dan kecelikkan untuk membuat keputusan...

aku hanya sekadar manusia kerdil yang masih mencari jalan mengenal dan menyintai diri...jatuh bangun itu rencah yang terpaksa aku pautkan sampai akhirnya....aduhai hati, tabahlah..bukan berniat mengangkat atau merendahkan martabat diri..tapi bisikan hasrat hati ini..benar-benar mengoncang iman dan nafsu...kengkangan tidak akan sesekali berguna..

akukah yang terlalu lemah...membuat andaian sendiri pada "hijab" yang bukan dijangkauan mata. pintu tertutup dan berkunci.di dalamnya sepasang kekasih....lena di ulit mimpi atau sedang lena dibuai asmara?persoalan bermukim di benak manusia yang penuh tanda tanya seperti aku...lewat jam 1 pagi...suasana pun dah terlalu sunyi....aku yang terjaga..terpisat-pisat bangun...hai...takkanlah nak bergolek di ruang tamu..hish..x berapa manis...lalu dengan mamai melangkah ke bilik.mencari tilam empuk dan gigirl gebu hadiah daripada rudy buat teman mengulit mimpi...emmm...eh mana budak?...persoalan pertama?tido kat mana?...aduhai....kat kerusi tadi x de lak...emmm....takkan???......melangkah dua tiga tapak ke bilik sebelah....diketuk perlahan..diam...ketuk ag..diam...hish...xkanlah???

hish....betul ker apa yang jadi?xkan nak biarkan..xkan nak subahat..diaorg buat apa dalam tu...

nak kene bagi tau mak..kawinkan jer budak duaorg nie..dari duk berkepit2 berdua..kawinkan terus..biar sempurna iman dan bertambah kerberkatan..ringan skt beban ibu bapa..huhuhuh..nak cakap macamana?anak emas emak nie?mak mesti x percaya....

aku diamkan jer..esok pagi pun aku x tanya..sebab..sebelum tido malam tu, aku message.."tido kat mana"...x mendapat balasan...semoga hanya tido..walaupun bahaya dan risiko syak itu hampir 100%...huhuhuhu....

hari ni makcik aku tanya...x nak kawinkan ke budak berdua nie..yelah....kerana cinta...lupakan semuanya..perkara yang dirancang..janji yang disampaikan..huhuhuu...marah gak aku...tapi nak buat macamana?..ade jalan?...

aku ni sapelah...org x berharta...x baik..kurang segalanya....saperlah aku ni....x layak untuk menegur..nak tegur macamana?..macamana?...

aku bukan apa...cuma aku rasa...bertanggungjawab membetulkan khilaf diri...bukan bermakna aku baik...cuma rasa bertanggungjwab tu ade.....entahlah..diluah mati emak..di telan mati bapak..eh..betul ker...apapun..aku akan berikhtiar mencari jalan terbaik..semoga tidak akan ada hati yang terluka...amin...



No comments: