Monday, November 3, 2008

aku manusia yang G.A.G.A.L!!!


kadang-kadang..manusia terlalu yakin dengan apa yang ada di dalam hati dan fikiran mereka. falsafah hidup digubah dan digubal mengikut citarasa dan kehendak diri sendiri. kejayaan mahupun kegagalan turut menuntut pelbagai persediaan. "I saw a reflection on us"...tiba2 serangkap perkataan ini terlintas di fikiran ku...i saw a reflection on us?..hehehehehe..apa yang transparency apa yang jelas dan nyata..dan apa yang ada di dalam diri aku yang ada dalam diri orang lain?kemahuan?kehendak?perasaan?kewajipan?..semuanya pasti ada, cuma yang membezakan kita..cara..matlamat..jalan..masa...kesungguhan..hati dan sebagainya..

kemahuan untuk berjaya....kemahuan untuk merasai kebahagian..ianya terpulang pada semua..aku merasakan yang aku semakin hilang diri....perasaan aku semakin surut dengan perjuangan menuntut kejayaan...perjalananku semakin tempang..aku hilang fokos..hilang matlamat asal..aku merasakan diri aku terlalu kosong...hambar dan seorang manusia yang sentiasa gagal..gagal membahagiakan diri sendiri..apatah lagi orang lain..aku manusia yang gagal..

aku sangat merasakan kegagalan itu..aku sia-siakan segala-gala yang ada..aku biarkan ianya terus hilang...dalam masa depan...pelajaran..aku abaikan tuntutan yang sewajarnya...dalam perhubungan..aku dah lama kuburkan keinginan..kerana aku tak yakin pada diri..aku dah gagal menyelami..gagal menghalusi setiap perkara yang perlu aku pentingkan..aku abaikan semua..sehingga aku menjadi orang yang gagal..

bukan aku tak sedih..aku sangat sedih dengan kebodohan diri sendiri..aku sedih...aku sangat kecewa!!

aku hancurkan harapan diri sendiri...musnah kebangaan mak ayah...aku tak tahu..kenapa aku hilang semangat..aku hilang kawalan diri...begitu banyak yang menyesakkan dada aku...aku rasa betul-betul tak berguna..useless..

aku tak berguna..aku seorang yang gagal..semua yang aku lakukan...tiada hati yang mendorong...aku hilang punca..sebab aku dah tak tahu nak mencari nya di mana....

tolonglah aku..hambaMu yang walang ini Ya Allah...aku ketandusan semangat..terputus harapan...aku hilang!!...tolonglah aku Ya Allah..tolong...tolong hambaMu ini...aku mohon.....aku mohon Ya Allah....

1 comment:

Anonymous said...

Dear Buddytears,
Kegagalan hari ini bukan bermakna kita akn gagal selama-lamanya..kadang2 kite rs kite dh berusaha, dh buat yg terbaik..tp kegagalan jugak yg dtng..sebenarnya Allah nk menguji kita..memang rs putus asa, rs diri ni sgt bodoh..ape yg berlaku tu adalah takdir yg Allah dh tetapkan..mungkin ade hikmah disebaliknya..mungkin ada jln lain yg kite tdk nmpk..mungkin jugak kita sndr yg lupa padaNya..jangan fikir diri terlalu bodoh, atau fikirkan benda2yg negatif psl diri sndr..sbb tu la kadang2 kite rs kita gagal..Kadang2 kite terfikir kenapa org lain lbh bernasib baik dr kite..dgn sedikit usaha, mereka blh berjaya..tp kita tidak..sebenarnya usahalah yang menentukan sape kite sebenarnya..percayalah,orng yg berjaya adalah orng yg pernah gagal dlm hidupnya..Sabar dan Ikhlas..Good Luck!!