Wednesday, August 17, 2011

alahai...

salam....

banyak yang hendak dicoretkan dan banyak sebenarnya yang ada dalam hati dalam fikiran dan dalam apa jua kotak yang bernama perasaan manusia.

akal kononnya menjurus ke arah logik sedang hati lebih kepada sentimental....syahdu dan layu..benarkah...?

entahlah...aku sekrang dalam mood...gundah gulana..caca merba..keluh kesah..resah gelisah...

kerana apa....

kerana rasa dan kerana akal!

loh...

bila hati aku berbicara.....

dalam debar dan degup yang entah kenapa...ada kisah fairy tale yang menari-nari dalam hati...dalam jiwa dan dalam rasa....kisah menarik tentang apa yang dinamakan perasaan..hehehehe

pelikkan....tetiba rasa itu berputik dan akhirnya subur..subur pulak di taman larangan..ada jurang memisahkan...aduhai...

tapi itulah rasa jiwa..

jika hari ni aku menari keranamu
mungkin esok aku tidak akan menari lagi...
jika hari ini aku mengejarmu
mungkin esok aku akan berhenti...
jika hari ini aku mengenangmu
mingkin esok aku akan terlupa tentangmu
jika hari ini aku punya rasa ini...
mungkin esok rasa ini telah mati...

kadang-kadang..aku terfikir gak..dalam kita duk jaga2....kunci rapat2 rasa suka....suatu hari..kunci pintu cinta itu akan terbuka jua...

tapi cinta kah ini....~sengal!

pasti tidak..kerana cinta itu dua jiwa..bukan 1 jiwa!..

kuburkan...akal berkata!!..

"fikir logik...fikir logik!..ini hanya perasaan perasan!!!..bukan cinta.."akal berkata dan berkata!

hati degil untuk menerimanya....

"kenapa aku mesti suka dia!!!..."akal diam.

penat menjelaskan segalanya... perasaan jer tu!..PERASAN BETOIII!!!...dush..dush..ambik ko..PERAHSANTAN sangat..~

oooo...begitukah,,,?

ENTAH!......

eeemmmm...biarkan rasa cinta itu berlalu dengan izinNYA....

sedih....terasa sangat..marah..terkilan!!..itu apa pulak...itu aggressive....marah hingga terasa nak makan pintu...!

aktif dan comel...ehhhh...?

tanggungjawab mengajar....

eemmm......

begini jelah.....

kalau diri masih pelajar...
sila perjuangan masa depan sendiri..
duit mak ayah..duit mak ayah...
duit kita untuk masa depan kita....
kalau diri masih pelajar...
dosa masih di bahu ayah...
sanggupkah bebankan dia..sedang dia sudah tua...
jadi..berusahalah-berusahalah....
dunia belum milik kita...
berusahalah...
berusahalah...
berusahalah...
dan andai kamu rasa terkilan dan hilang wibawa diri....
biarkan dan biarkanlah..
satu hari..akan ada 1 isues...
akhirnya,,,
apa...
apa...
.........
.......
.....
...
..
.

sesiapa yang bodoh sombong..degil..x sopan..itulah egonya...


No comments: