Saturday, September 26, 2009

cinta kawan lama.....

salam syawal dan kunjungan penuh barakah untuk meraikan dan diraikan tetamu..tetamu pembawa rezeki...

ramadhan dan syawal ini..memang membahagiakan...mendamaikan dan mententeramkan jiwa yang lara..aduhai...

tadi..duk2 belek2 handphone..terjumpa satu nama...SHAH SOFEA...aduhai..seorang sahabat yang dah lama x dihubungi..sahabat yang aku kenali lewat zaman2 suka chatting mirc masa matrik dulu...sahabat yang masa tu menuntut di uitm shah alam dalam diploma kejuruteraan awam...x silap..selepas dah berkawan2 lama..kitaorg jumpe....1st time jumpe..kat uia matrik rasanya...hahahahaha...he's so cute..manis..hensem?..emmm...boleh tahan..tapi nampak sangat baik....

dan sememangnya..dia seorang yang baik....serius beruntung kenal dia...

aku dan dia berkawan dan terus berkawan..jarang abiskan masa bersama..sebab komitmen belajar n keje masing2....jarang jumpe..jarang jugak sms..tapi boleh ingat ah a few cerita2 n places yang kitaorg pernah kuar..masa tu....erna n ucop, belum kawin ag..baru nak start feeling2....saper erna n ucop???hhahahahaha....itulah kawan karib aku masa sekolah n matrik dulu...tapi since diaorg dah berkahwin...semua dah jadi lain...kehidupan ini ada macam2 cerita...

back to cerita shah.....aku xdelah ada perasaan jiwang2 ngan si shah...cos, aku dah anggap die macam abang n kawan2 yang rapat. so disebabkan itu..banyak benda as friend yang kitaorg share2..antaranya..pasal dream girl/boy...masa tu aku ada couple ngan seorang budak al-azhar..n ciri2 yang ada pada mamat yang bernama muhammad ismail ibrahim itulah..ciri2 lelaki yang aku suke...x sure ah shah ingat ag ke x..hahahaha..tapi skang...semua itu adalah kenangan..

bercerita pasal dream girl shah ni..dat girl namanya..sofea..cinta berputik..masa ada prog motivasi antara sekolah2 selangor..(kalo x silap ah)..sebab shah cakap...die jumpe sofea masa prog sekolah...diaorg 1 team..hehehehe....cinta zaman sekolah..boleh jadi cinta monyet atau cinta sejati...

sejak kenal sofea, gadis bercermin mata..(nak describe kecantikkan milik sofea..aku sendiri x pernah jumpe die...)tapi rasanya..dia mesti seorang yang lemah lembut n ayu..shah ni..dah kira jatuh cinta tahap cipan ah......so..selepas abis prog..masing2 selalu berutus2 surat..zaman tu sms n hp x mampu ah bebudak sekolah nak guna..surat jelah...dan abang posmen pun zaman tu..busy ah jawabnya...

bila masing2 dah sambung study..shah cakap..die ngan sofea dah putus perhubungan..komitmen belajar membataskan masa masing2....shah bagi tau....si sofea ambik medic..tapi aku dah lupa university mana..x silap aku UM...emmm...

akhirnya kedua2nya....menjalani kehidupan masing2......aku ngan shah lak....jarang2 jugak berjumpa...cuma yang aku ingat....cerita terakhir sebelum aku putus hubungan ngan shah..(sebelum sms tadi)..dia dah jumpe sofea balik........

akhirnya aku tak tahu kesudahan cerita keduanya......sehinggalah malam tadi...aku antar sms raya kat shah....

rupanya2..dia dah kawin..dah hampir setahun..dn dah ada baby..yang berusia sebulan lebih....dan isterinya adalah SOFEA!!...

how miracle jodoh it is....jodoh yang ALLAH tetapkan.....terpisah bagaimana jauhpun....jodoh itu akan datang

masa aku tau sofea yang jadi isteri shah...i was so bersyukur n excited..impian shah jadi nyata..sebab die..kata...sampai bila2 pun dia akan tetap sukakan sofea n wait for her..how lucky sofea.......she's so lucky...aku tau..shah seikhlas hati sayangkan dia......YA ALLAH...teguhkan hati dan kasih sayang shah hanya untuk sofea dan zuriat mereka..ia lambang kepercayaan hati yang tak pernah aku tahu....

kepercayaan pada hati dan diri..setia dan jujur...keikhlasan yang menyatukan meraka berdua..untuk shah dan sofea..tahniah sahabat.....aku doakan yang terbaik dan hanya terbaik untuk kalian..

betapa aku terkejut dengan perjalanan cinta..dan jodoh

percayalah diri....impian itu..tak salah untuk diciptakan...harapan itu tak salah untuk diletakkan...semoga semua impian yang ada....impian semua orang..menjadi nyata...

impian aku...hahahaha....aku rasa..malam ni jugak..aku nak biarkan ianya berlalu di bawa angin bayu..kalau ia kembali...ia milikku...kalau ia terus berlalu...itu yang terbaik....

aku ni..kekadang terasa yang aku memalukan diri sendiri..bermonolog dengan tinta komputer ini..melagukan bicara hati....hahahaha..kalau lah si dia yang dimaksudkan membacanya.....tak ke memalingkan tahi ke muka..diejek dan digelakanlah olehnya....hahahahaha.....yang dimaksudkan sesiapa ek??/

hahahahahaha.....setakat ni..emmm......biarkan semuanya di bawa angin lalu....selamat kan semuanya..selamatlah semuanya...

No comments: