Friday, September 25, 2009

sayang-sayangku..(mereka-mereka yang mencari cinta...)

perjalanan masih jauh..jalan terlalu luas....terang..tetapi kenapa aku nampak..ianya terlalu pendek dan sempit untuk aku..gelap!..aku yang tak punya..hati untuk berhati-hati atau apa?..terbelenggu dalam perasaan sendiri..amukan dan tangisan yang memenjara diri...sepi..sunyi...penyakit yang berkudiskan duka..huh....sesal dan membuatkan aku kesal...

bermusim aku gagahi untuk berdiri..menyelak sudut-sudut diri yang berserabut..hati ini makin menjauh....kekasih meninggalkan bekam..mewujudkan sekam yang tak mungkin akan ku barakan dan nyalakan apinya...sukarkah untuk mengerti erti sepi..dalam golak jiwa..hati itu mengalunkan ombak-ombak kecil..yang mungkinkah akan menjadi tsunami?..

pertanyaan itu..diam tanpa jawapan....



aku kautkan kenangan yang berharta dilubuk hati..bentangkan untuk terus disimpan...tapi untuk apa?untuk lebih mengenal diri..atau untuk lebih menangisi diri..semua itu datang bercampur aduk..sebati menjadi bahan mencipta cerita dan cerita.

kenapa nak sampaikan kusut masai dan sasai diri....diamkan aje...orang takkan faham dan takkan cuba untuk faham...

langkahlah..dan terus melangkah..tinggalkan semua khazanah dan harta-harta lama itu..kuburkan di laut mati..biar nanti...takkan ada lagi suratan yang menyakitkan..bangkit dan bina satu dunia baru..alam yang berpesta riang..ketawa dan senyumlah...bangkit dari salut duka..bangkit dari selut tangis...

cinta itu..datangnya tanpa diundang....datang dengan izinNYA..datang dengan kehendak dan keutuhan jiwa untuk menyemainya....

sucikan hati sayang...carilah hakikat sebenar sebuah cinta..jangan lenguhkan diri menyemai cinta dengan berdua menabur benih yang tak halal...berdua berembun di bawah pohon tanpa ikatan sah.....berdua berkolek rindu di lautan asmara tanpa restu kedua keluarga..jangan hanyutkan cinta itu dengan noda.....sucikan hati sayang...ikatilah hubungan ini menjadi ikatan yang berwali..berakad dan berestu..cinta itu suci..bukan mati dan tiada hati...

kalau hari ini, diri ini masih belum dijengah cinta..dicuit cinta..bersyukurlah...ALLAH menyayangimu..dijaga hati dan dijaga peribadimu...ditutup hijab cinta yang tak berkalam...dijauhkan hina dan cerca alam akhirat..disucikan hatimu..diberikanmu anugerah..hati yang suci hanya untuk cinta yang terindah...yang halal untukmu...

kalau kau bercinta sekarang...diberikan pasangan untuk berdua2an....akan diamkah mulutmu bermanis madah2 cinta..akan diamkah anggotamu untuk beriak manja..bersentuh sayang..mengelus lembut..menabur janji....dan terus berjanji..akan diamkah hatimu..mendiamkan dan menidakkan gelora hati...magnet dua insan berbeza..macam kilat..tersentuh..renjatan itu sukar untuk di kawal...jadi sayang-sayangku...percayalah....ada hikmah cinta itu masih diam untukmu..untuk kita..

jangan tangisi keadaan yang mendatang.....berjuang untuk hidup di masa depan..aku dan kau akan tetap bersama...cuma, berjanjilah sayang2ku....walau apa yang terjadi..saling membimbing dan saling bersama..jangan nanti...bila kau keseberang laut....kau tinggalkan semuanya..termasuk aku...aku sudah puas dikenakan....ditinggalkan dan dilupakan...

tapi...dalam kabus duka yang melukakan..aku masih menghargai dirimu..biarlah masa merubah dan semuanya berubah...sayang-sayangku..aku takkan pernah berubah...

No comments: