Saturday, June 12, 2010

a real me....

salam...idea itu datang mencurah dalam lelah dan semput aku berlari menyiapkan tugasan utama dalam diri...siapkan penulisan thesis master ku..aduhai....langkahnya sangat panjang..meminta jutaan kehidupan dan pengorbanan....aku sentiasa jatuh....menangis dalam sendu diri tiada berairmata..kejam pada emosi dan durjana pada keadilan diri...atau sebenarnya..aku yang sering bermalasan dalam mengatur langkah..tersadung..baru rasa memberat dan azab!

masih tak sedar dengan kegagalan..masih mengulang pada resam kemalasan diri..sampai bila..entahlah...persoalan dan jawapan ada dalam diri aku sendiri..sengaja aku pekakan dan buat tak endah......salah dan dosa sendiri!...

seperti dua minggu yang sudah berlalu dalam pembaziran masa sendiri yang amat jelas dan nyata...kerja terbengkalai dan kebelakang....nafsu dan cinta..dipenuhi dengan rona kemalasan yang mengila....

perasaan itu sering memikirkan yang tidak dan tidak....aku akan gagal....kerana aku memilih untuk gagal....bosan!!!....

untuk kesekian kali nya..aku terasa ingin kembali menjadi penghibur diri...menyanyi lagu sendiri..mengubah perasaan menjadi puisi hidup....

walau tidak puitis...perasaan ini, jauh menyimpang dengan tanggungjawab hidup!study!..siapkan thesis....

ia perasaan yang dilagukan..untuk titipan sebuah rahsia hati...adakah masih rahsia?..hahaha..tak pasti!...

aku gubah rasa jiwa menjadi satu melodi yang aku lahirkan dari hati yang sentiasa merasa "IA"....atau lebih tepat..."DIA"....


lagu ini, aku ciptakan lewat masa yang lalu..aku sendiri lupa..tarikh sebenar.....hanya rakaman biasa yang aku rakam saat aku hilang arah mencari jalan keluar dari rasa malas yang mengila..

walau ianya tidak menjanjikan perasaan malas itu...terluah nyata...lagu ini..adalah perasaan dan luahannya..lewat waktu itu..atau ianya tetap dan masih kukuh dirasa...ayat apakah ini...duh!!..

aku bungkam dan diam.....inilah natijahnya bila jari selaridengan apa yang dibisikan oleh suara hati..tak pernah malu menyatakan hakikat....walau dalam jasad dan pilihan hati lainnya..aku masih malu!...

kadang2 aku terfikir..kenapa masih ada rasa yang sama...kenapa mengharapkan pada mimpi yang hanya teman kecil malam dan tidur yang lena....

persoalan...jawapan...tiada...

seperti jugak lagu ini...hahahahaha....aku nyanyikan secara spontan...mengikut apa yang terlintas difikiran dan hati aku...hahahaha..seperti biasa..liriknya hanya kesukaan dan kebestan diri sendiri...tak sehebat penulis dan penyanyi yang dah ada dipasaran..ini hanya sebuah lagu aku..lagu tanpa musik..sebab....aku x pandai main satu pun alat music...cuma rytham jer yang aku nadakan.....jelas dr rasa hati sendiri...

teringin memiliki gitar sendiri.......ehh..mungkinkah untuk ulangtahun ku yang ke27 tahun ni...emm..lagi beberapa hari..aku akan dapat hadiah gitar?..i wish!!!

untuk semua rakan yang sudi berkunjung...membaca luahan dan catatan insan bernama aku...catatan yang merapu tapi secara luhur dan telus..aku kongsikan rahsia seorang aku....terima kasih....terima kasih kerana tetap mengingatkan aku..yang kita manusia..masih kekal dan masih utuh rasa kasih sayang itu...

terima kasih kerana sudi...menjadikan aku seorang teman bicara...

video

rakaman mp3 ni,hanya boleh didengari dengan menggunakan headphone/speaker...x sure kenapa kualiti audionya agak kureng.....(xde peralatan canggih! maaf)

1 comment:

YoOsH said...

u made ur own song? woww...