Wednesday, August 5, 2009

aku mau jadi....

salam...

hari ni...serasa nak gila2 belajar main piano dan gitar..bukan aku bercita-cita nak jadi artis...indie artis ker....artis-artis ker..sekadar nak suka2...hahahaha...plan baik nyer...macam banyak masa lak...hahahahaha.....

kenapa nak sangat belajar muzik.....hehehehe...sebab aku nak buat irama yang baik2 untuk lagu-lagu aku...hahahaha...aku bukannya penulis lirik....bukan pencipta lagu..bukan penyair...bukan penyajak..aku hanya budak-budak (26 tahun...hehehehe)..yang hanya nak buat semua benda tu untuk kebahagiaan diri sendiri...untuk membahagiakan diri....

nak kata,aku ada pakej yang bagus sebagai artis..wakakaka....apakah ciri2 pakej yang bagus sebagai artis??aku x pernah tau...lohh!!...

tapi dalam kotak impian aku...aku nak cuba jadi seperti cocos nucifera=kelapa!!....aku nak menjadi alat/bahan/objek dan orang yang berguna untuk semua.....

aku nak menvariasikan apa jua peluang dan gunakan sebaiknya...

aku mau jadi seorang landscape architect consultant...punya syarikat sendiri...bekerja dengan penuh disiplin dan komited...dan mampu memberikan khidmat nasihat yang terbaik untuk pelanggan2 aku...

aku mau jadi seorang businesswomen...macam2 aku nak jual..keropok lekor...butik jual baju...petani..penternak benih2 ikan....penternak tisu kultur pokok...macam2 lah...

aku mau jadi seorang lecturer...yang paling sporting n berilmu...aku nak jadi contoh terbaik untuk semua pelajar2 ku...ahakz

aku mau jadi seorang kakitangan/penjawat awam...sebab ada pencen...lalalala

aku mau jadi seorang isteri yang comey..hahahaha......yang paling superb!yang bekerjaya...tapi tetap pentingkan suami n anak2..berangan2...

aku mau jadi seorang yang kaya!!.....bila aku kaya..aku boleh realisasikan semua impian aku......antar mak ayah,wan g haji...umrah n haji bersama family,bercuti2 bersama family n kawan2,...bukak umah anak2 yatim n orang tua.....emmm...ada x cara nak jadi kaya???

aku mau jadi seorang pengarah filem....emmm...sebenarnya bukan pengarah filem...pencetus idea filem..aku nak sumbangkan idea...nak berdakwah dan nak buat macam2 untuk bangsa dan agama aku...aku nak buat cerita yang kesannya mendalam......aku nak pecahkan monopoli cerita2 korea,jepun,taiwan even indon yang bermaharajalela dalam semua siaran tv tempatan...aku g indon...xde 1 pun iklan n lagu2 malaysia di perdendangkan n dipertontonkan kecuali....vt siti nurhaliza...huhuhuhuhuhu....agungkanlah lagi....(hakikatnya..muzik diaorng bagus!)

aku mau jadi pengubah n penulis lirik....nak kembalikan kedewaan muzik2 malaysia....xnak melayu malaysia,hilang di dunia....x nak!!!

banyak lagi aku nak jadi.....malas nak menaip..terlalu banyak..sampai aku x nampak apa2.....hahahaha...

aku nak jadi apa??...

kalo jadi.....hahahahahaha.....bak kata bebet.....kita keje GRO jelah......Graduate research officer....hahahaha..balik kg, kalo orang tanya kat mak, anak keje apa....

makcik jiran : apo ko kojonyor si anak ekau kek banda tu, semah? (sambil menganyam ketupat n makan colek mempelam ngan kicap berlado)

mak esei : ontah apo.... nok menyobotnyor payah bona.....G..GR...GRO....

makcik jiran : Belaja tinggi2....GRO kojo nyor...(sambil membeliakkan mata..)

mak esei : yo lah..dah itu kojo yang dimintak nyer...baguih!..banyak nolong
orang...yo lah...dok kaji cara2 nak momudahkan kojo....

makcik jiran : mudah buang anok ko....haram kojo tu...duk menjual badan ni ha...

mak esei : hish..ekau ni milah....kojo tompet aircond...dalam bilik....


.................GRO = GRADUATE RESEARCH OFFICER....okey lah tu....................
* sorry ah,aku bukan orang negeri sembilan....ni dialog dalam kete ngan bet masa nak balik tadi...hahahahaha...dialog dalam N9..aku belasah jer...

dah tu...nak tanya ag ni...nak jadi apa ek????......emmmmmm

6 comments:

syahrilkadir said...

teddy,
aku mau jadi seperti kamu yang tabah dalam duniamu

kalaulah aku dapat menyelami apa yang kau rasakan ketika ini, arghhhh...

Dilala said...

Saya pun teringin nak belajar main gitar!!
nak cipta lagu dan nyanyi masa majlis perkahwinan. wah!!!
angan-angan itu percuma..

cik chummie said...

syahril:sy pun kadang2 x faham apa yang sy rasa....emmmm

dilala: jom belajar sama2...masa awak kawin saya mainkan gitar masa majlis awak..masa saya lak kawin..its your turn...hahahaha..betul dila...angan2 percuma...best!

sepigegar said...

zie, cane care nk jadik GRO tu? nk amik borang kt ne? thehehe

k1m1_KaeMoS said...

hahahah!
gro ek
baguih la
mak suka!
sensasi lagi kontroversi
sinonim sungguh dgn mak ok?

heheh

cik chummie said...

artul: borang ko boleh online jer..ni add die...www.gro2009jobvacancy.com..wakakakaka...(ade ker?)

Kimi: mak suka..anak pun suka...hehehe...jadi keluarga bahagia..wakakaka