Saturday, August 1, 2009

menanti kasih...



salam....aduhai..rindu betul nak mendengar lagu-lagu daripada album lentera timur siti nurhaliza....rasanya dah lama x dengar lagu2 dalam album ni....joget menanti kasih. dalam banyak2 lagu di dalam album baru siti ni, inilah lagu paling fav aku...sound simple but really sinis....

nak bagi pendapat pada setiap pembayang dan kiasan lagu ni boleh x?hahaha....andai salah tafsirnya, harap abang S.atan dan kak Habsah, x marah....sengaja menyampaikan apa yang tersirat...semoga ianya menjanjikan maksud yang baik...

JOGET MENANTI KASIH
BUKAN TAK TAHU TAJAMNYA DURI
SI AKAR SEMALU BERCABANG-CABANG
BUKAN TAK MAHU MENCARI GANTI
PARUT LUKA LALU TERPANDANG-PANDANG
(ikutkan hati, ikutkan fitrah, nak jer menyintai dan dicintao. nak jer mencari cinta baru..sob..sob..tapi,kecewa cinta lama masih terasa...uwaa!)

PERGI TAK DISURUH, DATANG TAK DIMINTA
ANDAI SUDAH JODOH, INSYAALLAH
(Cinta datang dan pergi semahunya........tapi kalo dah jodoh...ikan di laut asam di darat..dalam kuali bertemu juga...hehehe....V(^_^)V

JENUH SUDAH MERATA MENCARI SIRIH
MENCARI SIRIH BERTEMU URAT
JENUHLAH SUDAH MENANTIKAN KEKASIH
KASIH SETIA SEPANJANG HAYAT
(bukan x usahakan mencari yang berkenan di hati..yang serasi bersama....tapi itulah...nak cari yang redha dan ikhlas menerima diri ini seadanya..macam berat..x terjumpa2.....kat mana ek..?)

SEKACIPAN PINANG SECUBITAN GAMBIR
SEHELAI SIRIH DICALIT KAPUR
SEDAP DI PANDANGAN MANISNYA DI BIBIR
APALAH KASIH ANDAI TAK JUJUR
(indah..memang indah satu perhubungan cinta,hati dan perasaan ni, tapi kesannya, kalo eolk..maka elok lah...kalo sebaliknya..nauzubillah....lagipun, manusia ni,rambut sama hitam...hati?...bukan nak demand lebih..tapi, biarlah seseorang teman sehidup semati itu..adalah seseorang yang benar2 ikhlas....jujur....amanah....)

aduhai..cinta..memang penuh dengan warna kan...penuh cerita..penuh berita dan penuh emosi....

cinta buatkan manusia berfikir dengan menggunakan otak..dan buatkan manusia berfikir dengan menggunakan hati...gabungan ideal antara nyata dan khayal..antara kemahuan dan keperluan.....

cinta...selalu buat aku gila....kerana...cinta selalu membuatkan aku teruja...hahahaha

bila cinta?.....emmmmm

3 comments:

(",)v said...

wah..blog sudah berwajah baru..=)
Insyaallah, zie..insyaallah akn sampai jugak jodoh kita nnt...

sepigegar said...

cantik layout baru.
bagus bagus.

zie, aku dah x malu nk ngaku,
I have given up on the jodoh.
hehe
doakan aku bahagia

AR@babyotai said...

cantik r blog ko... camner nak edit ni... terutama yg latest tu.. mmg gempaq r... sbb ade carton aku...hahahha