Friday, August 13, 2010

kisah yang dipanjangkan.....(3)

hari ni aku bekerja masih macam biasa....sekali lagi aku kecewa dengan rekod kedatangan student aku...hari ni ada kuiz..boley jer slamber dek...dua org student aku x datang...huhuhuhu..tinggalah satu2nya student harapan menyelesaikan kuiz..hai..bersabar dengan karenah budak2 ni..kuiz tu tidak sepatutnya di anggap beban...sebab...kuiz..assignmentlah yang banyak membantu..untuk score dalam keputusan. Nak mengharapkan keputusan ujian final jer..x dapat der....bukan senang nak score 40%!...

tapi itulah...budak2 yang sedang nak meningkat naik kan....kenalah banyak bersabar..melayan perangai dan semuanya...tapi aku bersyukur..mengenali mereka membuatkan aku lebih mengenali diri sendiri. Cukup dalam tempoh sebulan di sini,aku masih bahagia..cuma agak bimbang dengan perihal master aku. Tadi aku sempat berchat dengan bet, aduhai, perkhabaran yang menakutkan dan menyentak rasa dan jiwaku...kalau tak abiskan jugak dalam tempoh 3 tahun..dikira fail...deym!!

aku perlu meningkatkan usaha dan daya..takkan nak buang begitu sahaja masa yang aku leburkan untuk 3 tahun ni....baru nak mencapai bintang..kene usaha lebih dan lebih lagi...Ya Allah..berikan aku kekuatan....keazaman dan kecekalan..agar aku bisa menyempurnakan semuanya dengan sebaik mungkin.amin!!...

perlu mencari alternative jugak sebenarnya.....!bukan apa..tanggungjawab menjadi sangat besar bila aku membuat keputusan untuk bekerja!.Di fikiran..aku teringat que..aku akan upah dia untuk menyiapkan beberapa perkara penting masterku..lagipun que punya pengalaman dan faham akan kajian masterku...harap2lah que setuju...bukan apa.....perlukan pembantu yang baik...boleh jugak gadis itu gunakan duit ini sebagai duit raya dan belanja raya....nanti akan aku listkan..apa bentuk bantuan yang aku butuhkan dari que..harap2 gadis itu setuju...

hari ni..aku pulang lewat untuk kali kedua sepanjang bulan puasa ni...emmm.....aku ingatkan selepas membeli juadah berbuka di bazaar berhampiran (untuk tujuan berbuka di dalam kereta)..aku akan duduk di opis seorang diri..namun sangkaan aku meleset..Hazwan pun..pulang lewat....dalam 6 lebih.....kiranya aku sekarang berdua jelah dengan wan.....tak selesa..tp tulah..dengan pintu terbuka..lampu yang menyala pastinya..aku dan wan masing2 buat kerja masing2..die melayan anime one piece..manakala aku giat mencatatkan kisah yang dipanjangkan ini..sambil melayan video clip cheryl cole parachute..i dont need a paratchute..baby if i got you.. bbaby if i got you...you gonna catch me...you gonna catch me for fall, down..down..down.. i wont fall out of love..i wont fall out of love.....i fall into you..deym!!!!.....

hahahahahahaha...aku suka sangat dengan tarian cheryl dalam vid ni...sangat kemas..sangat simple...dengan gaya gothic n ala2 vampire....tiba2 aku rindukan jacob n edward!..saga twilight..eclipse..really miss u..

don't tell anyone....!hahahahaha......ada gelak jahat disebaliknya...jangan fikir yang bukan2....aku takkan mudah berubah dan mengubah,,,,,jangan pernah mengandaikan sesuatu yang tidak baik...jauhi dari segala rasa yang tidak baik dan akan memudaratkan...buang sahaja ke dalam longkang atau tanam sahaja..hapuskan segala rasa yang tak best!!....

berbalik kepada apa yang berlaku dan kisah menarik hari ini..tiada kisha menarik..melainkan..kerja yang bertimbun dan kesedihan menanti..para pelajar datang ke kelas dan menjawab soalan kuiz...akhirnya aku kecewa....ujian untuk menguji kesabaran dan keikhlasan.....semoga Allah permudahkan jalan dan urusan di masa hadapan......jangan dipersoalkan keadaan mengapa dan kenapa..aku perlu lakukan sesuatu untuk mengubahnya..fikirkan perubahan dan jalan penyelesaian yang terbaik....

semenjak aku bekerja..atau kah bidang kerja aku ni yang menyebabkan..aku sangat keletihan..bila balik jer...mata cepat jer layu......ngantuk..sampai tertinggal2..kerja2 master aku..aduhai.....perlukan tenaga extra untuk semua benda....

aku perlukan kekuatan dalam diri untuk mengubah segala keadaan dan memperbetulkan segala kesalahan dan kesilapan...aduhai hati...bilakah akan berubah menjadi lebih baik...lebih ikhlas dan lebih lembut...aku hanya mampu berusaha menjadi diri sendiri...menjadi hanya yang aku mampu jadi......

masih menanti adikku datang menjemput. Dia sendiri sebenarnya sangat penat..menunaikan pesanan..membeli laptop untuk adik sepupu aku...kemudian..bergegas pulak datang menjemput aku..apalah daya dan upaya....tunggu dan terus menunggu..cuma jam dah 6.29..aku masih berdua dengan wan..x sampai sejam ag......nak berbuka..adik aku masih x sampai2..aku akan tumpangkan wan sampai LRT..kesian lak die...

huish...keadaan makin menekan....huhuhuhuh....macamana ek..ujian bulan Ramadhan...ujian yang sangat membutuhkan..kesabaran dan kecekalan....

insyaAllah..urusan dan niat yang baik akan dipermudahkan Allah...

No comments: