Tuesday, December 14, 2010

bila kita mahukan sesuatu...

bila kita mahukan sesuatu....kita kadangkala hanya terfikir untuk mendapatkannya dengan hanya bergantung kepada SATU jalan penyelesaian semata-mata.....mahu mendapatkan duit untuk tujuan berbelanja lebih..MLM menjadi tumpuan..benarkah MLM itu menjamin kesejahteraan dan kekepokkan duit didalam poket dan bank kita...jawapannya...Wallahualam....

aku hanya percaya benda dan perkara yang ada..yang aku yakini denga jiwa dan akal fikiran..hanya Quran dan sunnah..menjadi panduan penunjuk jalan. Hakikatnya...sejauh mana aku berpaling pada Quran andai kesempatan menyentuhnya..aku tinggalkan jauh....dengan alasan..sibuk~dunia~sibuk~dunia...!!semuanya perihal dunia...

caturan hidup bagaikan telah di pattern dengan konsep yang sama..bangun tido..solat..mandi..gosok baju keje (itu pun kalo aku rajin..~kantoi~..)...kalo sempat bancuh air..aku bancuh lah...kalo sempat buat breakfast..pastinya nasi goreng menjadi pilihan..kalo kedua2nya tak sempat...hahahaha...restaurant syawal jadi pot...(dan biasanya itulah rutinnya...~syawal...dengan kopi O panas...nasi goreng atau roti kosong susu...hehehehe)...sesudah bergosip2..hahahahaha....sesi bicara pagi selesai..naik opis...ngadap pc...buat keje...fb..keje..fb...youtube..keje.....tima lunch..pegi lunch...solat zohor...keje...asar..keje...balik....(temankan adik aku kat pusat terapi dia dulu....)~lebih kurang 10.30-11 lebih..aku balik umah...sampai2..penat...baju?berguni tak basuh...hahaha...ni pun br selesai 1 trip....baju kurung...n baju tido..dengan beberapa helai t-shirt....tinggal t-shirt..seluar n baju tido jer ag..........penat woo....

then, bila masa di antara waktu2 tersebut aku baca Quran....?..jawapannya: bila aku browse Quranicexplorer...itu jelah yang paling mudah dan senang....ngaji dalam hati sambil ikut suara merdu Qari mengalunkan ayat2 Quran....(headphone yang ku sayang..terima kasih...)..itupun...bukan hari2..aku ni, manusia alpa...ada masanya aku hanyut...n alhamdulillah..masih teringat jalan kembali...semoga Allah permudahkan urusan akhiratku..jangan lalaikan aku....

kalau kat umah...Quranku, aku letakkan elok dalam drawer almari makeup ku...biasanya..kalo ada kesempatan..usai solat maghrib..sempatlah aku abiskan 3,4 helai.....itu jer yang termampu...3,4 helai dalama seminggu....cukupkah buat bekal?...aduhai..bila aku mahu berubah...-malu dengan khilaf dan kelemahan diri sendiri....perlu berubah..bukan cakap jer..tapi usaha....

aku akan cuba yang terbaik.....-di kala ini..ada bisikan hati yang terlintas...mampukah...doakanlah aku wahai sahabat2 ku....

hari ni, walau penat membasuh dan mengemas2 apa yang patut....aku macam bersemangat untuk selesaikan thesisku...semoga aku bersemangat untuk terus berusaha..doakanlah....

ok lah..sambung thesis dulu ek...

terima kasih kerana sudi luangkan masa membaca coretan aku..yang semuanya datang bagai air...dan aku leka menulis...hahahahaha...

semoga segalanya indah dan baik2 aja.....LOVE AND FAITH....~.^)v

No comments: