Saturday, December 11, 2010

weekend dan masak


mana best....weekend memasak di rumah...atau....makan jer di kedai...sedangkan weekdays..hari2 muka ko menepek kat kedai2 dekat ngan umah....

disebabkan menyahut seruan dan kempen...'masak sendiri'..yang aku war-warkan sendiri..hari ni..aku berjaya menyediakan 3 jenis lauk untuk santapan perut aku ngan adik2 aku....

masak..?aku kalo bab2 makanan..masak memasak memang aku suka....tentang rasa..sedap x sedap...hahahahaha..kena tanya orang yang makanlah...sedap kot...~kot lah kan....hahahahaha...

hari ni, aku masak gulai lemak cili api ayam.....tempe ikan bilis berlado...ngan daging black pepper berepal....hahahaha..resepi...resepi orang kampung jer.....mak2 nyer resepi....cuma black pepper daging tu jer..aku improvise jadi modern skt.....masukkan epal....hahaha..bagi dia rasa...manis-manis masam skt..i loike....!!!....alah..bukan resepi br pun....resepi aku baca2 dalam majalah gak...

ni, aku sempat snap few picture...hahahaha...cari bahan untuk updated blog ni....


nilah..gulai lemak cili api resepi omak2....hahahahaha....ayam tu aku goreng dulu..lembik2 aku kureng skt....~.~geli-geli....hahahhaaha

ini last...daging black pepper berepal....yang potong dadu putih2 tu lah epal......simple je kan..nak masuk kan kacang atau sayur campur pun boleh....tp, aku lupa beli..so ini jelah...

huish...nikmat makan masakan sendiri..ikut feedback mereka2 yang makan....sedap..boleh makan ag....boleh masak lauk pengantin...

bercakap pasal lauk pengantin....nampaknya 18hb ni..aku kena masak lauk makan beradap pengantin ah......dah di request....

hehehehehe...teringat lauk pengantin abang ndak yang aku masak...licin wooo....siap yang tinggalkan sikit kat dapur orang berebut2...x cukup...bukanlah sedap sangat..kena ngan selera diaorg kot...

aku hanya suka masak...bukan tukang masak....

No comments: