Thursday, July 16, 2009

kembara melayu di palembang....(part 1)

aku baru jer balik dari swimming pool...jeng-jeng..pastinya bukan aku yang berenang.temankan angah berenang sambil baca buku....

hari ni, pengembaraan kami, sangat istimewa....seharian menaiki ketek..apa tu ketek?..hehehe...part 2 nanti, aku akan ceritakan...

ada satu ag citer sensasi hari ni...hahahaha...muka kitaorg kuar paper sriwijaya post!!....jeng-jeng.....1st time g palembang....satu palembang boleh tgk muka kitaorg dalam paper...hahahahaha...nanti balik malaysia, aku scan n upload deh...tunggu...hehehehe

berbalik pada cerita semalam...


bilik aku dan angah di harison hotel room 625



aku yang kepenatan di bilik hotel...




aku dan angah sebelum berangkat...AK 492!..


dari hotel...rehat2 jap..perut lak berbunyi2...hehehehe..dah pukul 8..emm..nak makan pindang patin..hehehe, khabarnya, ade kedai istimewa pindang di palembang ni, sri melayu restaurant...

apa ag....mandi n bersiap...kitaorg pun geraklah ke tmpt yang hendak dituju...teksi dah tersedia, kijang unser...rp 150 000 untuk 2 jam..



inilah hidangannyer....


kalo kat sini, memang wajib makan pindang ikan patin..aku, kalo patin ni, suke bahagian kepala..hehehehe..nak2 part lemak ikan die..hushh...kecur mulut...



pindang kepala ikan patin...




selepas sejam di sri melayu...inilah wajah penuh kekenyangan aku n angah...errkkk...upps...sorry!


selepas makan..aktivitinya..wisata jambatan ampera dan juga benteng kota gede...atau benteng kota besar...



dihadapan benteng kota gede....cari yang bertulis palembang...tulisan benteng kota gede@besar...part 2 yer..




di hadapan ampera bridge...


ade a few gambar ag.....tapi banyak yang agak2 blur..emm.....

balik dari libur.....dah makan 2 jam, teksi yang disewa, hanya untuk 2 jam.ha...masalah utama palembang ni, adalah sistem pengangkutan awam yang limited..hanya ada angkut dan mini bas..teksi..hanya kat airport jer yang aku nampak...kadang2 jer nampak dijalanan...kalo teksi untuk visitor lak..ratenye..paling murah dalam rm130 untuk 10 jam...

ini,gambar aktiviti selepas balik hotel (kecuali tido)...di lobby hotel...makan lewat malam..lagi bam-bam lah aku..huhuhuhu



lobby area horison hotel...


view daripada games area.....tempat angah main ps3...



bermain piano di lobby...pandainyer...




inilah makanan santai lewat malam..pisang goreng...huk..dengan cheese..ngan coklat.....emmm....hotel...pisang goreng pun x macam pisang goreng....orange juice jer yang karen!!!

oklah....nanti kita ngobrol2..ngobrol ag.....

kembara melayu palembang part 2...

da.....^_*..nak g makan jap...

1 comment:

mizie's life said...

wah wah wah...ader di palembang rupenya yer...