Saturday, January 17, 2009

sahabatku..Aisyah..

salam.......aduhai, rindu benar rasanya hati ini, untuk menatap sebening wajah ayu sahabat yang kini sedang menyulam kemesraan dan keindahan berumahtangga. aduhai hati, kebahagiaan yang jelas diluahkan oleh sahabatku Aisyah, mengundang seribu cerita dalam hati dan jiwa. bahagianya Aisyah, punya teman hidup..pemimpin perjalanan untuk mencari yang abadi...percintaan selepas perkahwinan, itu lah yang pasti..melengkapi kasih sayang dan kebutuhan diri dengan penuh redha dan restu Ilahi dan ayah ibu, itulah hakikat perjalinan cinta dan kasih sayang yang hakiki...

galau di hati aku ini pun turut menari....di manakah teman mencari cinta Allah yang sudi berdamping bersama aku yang tak punya apa-apa ini?aku dah letih mencari cinta dan mengejar cinta manusia..hingga akhirnya, aku serahkan cinta pada Allah, die yang lebih mengetahui apa yang gelodak jiwa seorang aku...

in kuntu 'asyiqatul lail fa ks'si....
musyriqun bi dhau'...
wal hubb al wariq...

(jika aku pencinta malam maka...
gelasku memancarkan cahaya....
dan cinta yang mekar)

fa alhamaha fujuuraha wa taqwaaha...
qad aflaha man zakkaaha
wa qad khaaba man dassaaha...

(maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu jalan kefasikkan dan ketakwaan,
sesungguhnya, beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu,
dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya...
(Asy Syams)

aduhai, dimanakah letaknya sekeping hati aku ini?

dan adapun orang-orang yang takut kepada keagungan Tuhannnya, dia menahan diri dari keinginan hawa nafsunya,maka sesungguhnya syurgalah tempat tinggal yang abadi

(AN-Naaziat: 40-41)

"Ya Allah, tetapkanlah hati aku eguh pada agamaMU, kurniakanlah pada aku kesucian niat yang akan membawa kami pada kebajikan-kebajikan dan amal yang engkay redhai.Amin!"

sesungguhnya, aku hanyalah seorang hambaMu yang penuh khilaf dan alpa...mencari cinta dan mendambakan keutuhan dan keabadian cinta dalam damai dan redhaMU..amin..semoga akan ada ketulusan jiwa yang akan bersatu...

amin..

No comments: