Thursday, January 15, 2009

kembali.....

alhamdulillah..akhirnya, Allah memberikan aku laluan dan keizinan untuk kembali menulis..memberi aku kekuatan untuk terus mengabadikan kisah di sini....rindu betul pada laman blog yang tak seberapa ini...aduhai, segala keluh resah jiwa abad ini, aku pendamkan sepi dalam diri...entahlah..banyak betul kejadian,kisah yang menyesakkan fikiran....entah kerana apa?mungkin aku sendiri yang mengundang resah itu datang bertandang.

aku, alhamdulillah, masih di anugerahkan kesihatan dan keluarga yang baik dan mengerti. pendek kata, rasa kasih sayang itu masih kekal abadi dalam diri.biarlah ianya jarang diluahkan dengan kata-kata, yang penting, perasaan untuk merasa cinta dan kasih sayang keluarga itu ada. itulah harta yang tak ternilai harganya~kasih sayang dan cinta...

memulakan kehidupan..menjalani kehidupan rutin-menyiapkan thesis...berusaha untuk merealisasikan impian sendiri....impian yang benar-benar menuntut sejuta pengorbanan..maafkan along emak dan ayah..kerana masih gagal memberikan kesenangan malah menyusahkan kalian (tuition fee n etc). malu jugak aku sebenarnya, umur dah 26 tahun, masih pingin disusuin...aduhai..aku sedang berusaha. dulu,mungkin tak terasa susahnya, sebab masih diberi peluang untuk mengajar sambil belajar, tapi itulah...bukan rezeki aku. lagipun, bila menilik diri sendiri,x layak rasanya aku menjadi antara pengajar2 yang baik...disebabkan itu, aku akhirnya bergelar penganggur terhormat....kene sedar diri...dan menjadi diri sendiri. peluang yang pernah datang dulu, x mungkin datang lagi. aku kah yang tak cukup berusaha...argh!!..malas nak fikir, bisa membuatkan retak jiwa...kusut fikiran....politic is sick....im sick!!!

malas nak menghuraikan kisah2 alam pekerjaan ini. lalu, ku bawa diri jauh..apa lagi yang mampu dilakukan....kalaulah bisa dilaungkan apa yang terkandung di jiwa dan lubuk fikiran...semua orang adalah salah!!!maka, lebih baik mendiamkan diri, dr mengundang persengketaan, kerana aku sendiri x semestinya betul dan sentiasa betul..bukan nyer baik sangat pun aku ni, untuk mendapatkan semua peluang. tapi jujurnya...aku diamkan diri di rumah..membawa diri jauh ke terengganu, sebab aku dah mual dan muak dengan senario kehidupan kota..kehidupan "syurgawi" dunia pelajar di kuliah sendiri.kerana sedar diri itulah, aku malas nak ambik tahu hal2 "dunia" di bumi gombak...jahat kah aku?mungkin annoying....tapi, bagi aku lebih baik aku "annoying" daripada aku mencetuskan murka dan kecewa...persahabatan dan pertalian, banyak perhubungan dan hati yang perlu di jaga...

emm..dah lah......tukar topic....alhamdulillah, thesis aku, dalam keluh kesah jiwa, sampai jua ke chapter ke 4, walaupun masih banyak rongga-rongga kosong di antara chapter..yang penting, aku akan tetap berusaha.kerana aku percaya, usaha itu akan ada manisnya.....yang penting aku usaha dengan titik peluh sendiri, bukan dengan menggunakan orang lain....cewah...sinis untuk sindiran sendiri.

segalanya memungkin untuk semua menjadi berubah. topeng dan bertalamkan apa-apa sahaja. argh.....bidalan apakah!!...abaikan, aku ni kalo menulis, macam2 yang terlintas....hehehehehe....

sambil-sambil menyiapkan diri ngan jihad kecil ini, x lupa, aku doakan pengakhiran seksaan ikhwan2 di Palestin..aduhai, remuk jiwa melihat saudara-saudara seagama, bergelut dan bergelumang darah untuk menegakkan Islam~atas sejadah cinta..dan ketika cinta bertasbih...Allahuakhbar!!!....

No comments: