Monday, October 4, 2010

aku bukan untukmu...

rindu untuk kembali menciptakan ruang bahagia dengan cerita dan kisah seorang aku..penat menghabiskan hampir seharian waktu siangku....saat mentari belum sepenuhnya bersinar..hingga terik dan tenggelam...aku teruskan dengan cinta pada sebuah cerita dan kisah....

sambil menaipkan kisah seorang aku..alunan...piano..aku bukan untukmu..indah menemani..dalam hati..aku nyanyikan penuh asyik..mencipta magika dan imaginasi kisah aku yang terjatuh cinta pada seseorang yang sudah pun dimiliki hatinya oleh orang lain.....huhuhuhuhu....

x kisahlah apapun bayangan imaginasi yang tercetus....garapan dan nilaian hidup itu pasti akan mencipta sejarah tersendiri...andai yang terindah terukir dan nyata..maka bahagialah...tapi jangan disangkal...kesedihan itu hanya berita buruk dan yang tidak2.....siapa kata.......?

airmata melambangkan kita adalah MANUSIA BIASA!

menghabiskan waktu selepas waktu pejabat bersama rakan sekerja..dilla.wan dan faiz...membuka lembaran pengenalan yang lebih bermakna...konsep saling mengenal diri untuk lebih mengenali di antara satu sama lain..dan mengenal diri sendiri secara dimensi yang sama. aku bercerita kisah aku..dia bercerita kisah dia...dan kami bercerita kisah kami.....nyata....musyawarah itu kesannya dalam...dalam gelak..dalam sinis...ada unsur peringatan yang terselit...manusia..memang nyata..sikapnya takkan pernah berubah......negatif dan positif....tapi secara dalilnya..itulah manusia...sifat..akal dan hati...

kadang2..bila meluahkan sesuatu..kita selalu lupa....untuk menyembunyikan sesuatu..luahkan segalanya...hingga mungkin mencetuskan rasa jengkil..atau pun rasa yang tak berapa nak best...tapi..komunikasi dua hala itu penting..komunikasi bertentang mata itu penting..sebab lenggok tubuh...gerakkan tangan...ada hidden agenda dan maksudnya....'body language'...nyata..kebutuhan akan pecah..bila jumpa titik tolak penyelesaiannya...nyata..kita perlu berbincang...

hehehehehehe.....aku kembali mengingatkan diri...jangan menghebahkan keburukan orang...mengwar2kan keaiban orang even dalam ketidakpuasan hati..but aku manusia biasa....x mampu membendung nafsu melontarkan rasa..walau akal berkata jangan!..aduhai..perlu lebih muhasabahkan diri.....perlu lebih bersabar....tapi itulah..keperluan diri...jasmani itu letaknya pada hak dan pemilikkan diri sendiri..sedey!..selalu tewas dengan bisikan dosa..aku lah manusia yang lemah itu...

berbalik pada kisah diri..hari ni...ada yang mengganggu dan ada yang menyenangkan..kebahagiaan itu datang dalam bentuk yang pelbagai..nyatalah..hidup ini rencah dan kisahnya pelbagai...ada macam2 rasa...

sedey..bersulang bahagia.....gembira berkala resah...banyak yang bertandang di hati..pasang surutnya pun seperti air sungai..cepat...deras.....dalam beberapa jam...norma kembali berubah rentak....dalam kecewa...ada berita gembira...itulah nikmat!..

pelik tetapi benar.....tak nampak tetapi jelas....kisah ini aku panjangkan kerana aku tahu..perjalanannya masih jauh...

bila aku berbual2 pasal hidup,..cinta..tanggungjawab dan kerja...aku melihat ada cahaya dari balik lirik mata mereka....cahaya gembira..senyuman pun nyata manisnya berbeza..lirik mata indah berkaca...senyuman pula....terukir mesra...tanda hati berbunga-bunga...

benar2..kata2 yang indah..yang positif lahir dari hati yang positif dan bahagia....cinta membuatkan manusia senang dan ada kala membuatkan manusia susah..susah hati..rawan...senang hati...sawan!...hahahahahaha..

manusia nyata akan berubah kerana cinta....

ooppss....dah lari topik..

apapun....aku bahagia hari ini..bahagia melaksanakan tugas mendidik..buat Mun...tahniah..kerana berusaha menjadi yang terbaik..semoga dipermudahkan jalan dan urusan menuju jayanya.....saya sentiasa akan cuba membimbing dan memimpin..semoga ada daya dan tenaga untuk ilmu yang ada ini, dikongsikan sepenuhnya...

buat shah..heheheeheh...selamat dan tahniah atas jalinan hati yang terjalin..tapi awas!jangan tergadai dan terabai pelajaran kerana mabuk cinta...cinta itu indah...cinta itu juga racun..AWAS k....

emmm......dah lah....bercakap soal kete lak..SAGA SE merah ok x....?..hahahahahahaha

No comments: